Situació
|
Les escales que van cap al metro |
Obra
Història
|
El Bosco “El jardín de las delicias”
En obrir-se, el tríptic presenta, al plafó esquerre,
una imatge del paradís on es
representa l'últim dia de la creació, amb Eva i Adam,
i al plafó central es representa la bogeria desencadenada: la luxúria. En aquesta taula central apareix l'acte sexual i és
on es descobreixen tot tipus de plaers carnals, que són la prova que l'home
havia perdut la gràcia. Finalment tenim la taula de la dreta on es representa
la condemna a l'infern; en ella el pintor ens mostra un escenari apoteòsic i
cruel en el qual l'ésser humà és condemnat per seu pecat.
L'estructura de l'obra, per si
mateix, també té un enquadrament simbòlic: en obrir-se, realment es tanca
simbòlicament, perquè en el seu contingut està el principi i el final humà.
El principi a la primera taula, que representa el Gènesi i el Paradís, i el final en la tercera, que representa l'Infern.
|
Iconografia
|
La palmera
es troba en un pla mitjà, sobre un zona rocosa i pròxima al llac de l’escena.
Un element nou es troba al seu tronc: la serp i, amb ella, l’al·lusió que
confereix a les palmeres de l’arbre del Bé i del Mal.
En Bosco, ha eliminat el seu caràcter justicier.
Molt pocs historiadors han pres atenció en aquest element vegetal del
paisatge d’aquest pintor flamenc; es tracte d’una naturalesa excessivament
estrambòtica que fan que passin inadvertits certs detalls, en canvi tots ells
són sorprenents com per ser dignes de l’estudi.
|
PISTA PEL SEGÜENT CODI QR:
Les fulles al menjar podeu posar i bon gust li donarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada